Massager og andet

Drop mavebøjningerne

De fleste har lidt ekstra på sidebenene, smukke love handles eller måske endda en dejlig dunk.

Man beslutter sig for at gøre noget ved det og tænker at mavebøjninger må da være vejen frem. Hvis jeg bare lave tilstrækkeligt mange af dem, så kommer den flotte sixpack frem, som jo gemmer sig derinde et eller andet sted. Men det er faktisk forkert.

Det er på ingen måde vejen frem, hvis man ønsker en trimmet mave og en pænere fremtoning og holdning.

Der skal trænes seriøst og kostvanerne skal også ændres.

grønsager

Tidligere havde man den forestilling at dellerne på maven skyldtes slappe mavemuskler, men det er forkert. Musklerne findes altså derinde bagved. Det er bare fedtdepoterne omkring maven, der skal væk og det kræver altså hårdt arbejde. Både mentalt og fysisk.

Hvis man ikke har det godt og går og er stresset, så er risikoen for at tage på på maven ganske stor. Fedt virker jo anatomisk som en beskyttelse af de indre organer og er man presset rent psykisk, så er det netop her fedtet lagres.

Men både træning, god kost og i den forstand også massage er alle ingredienser, der kan være med til at øge ens selvværd og komme ud af en negativ spiral.

Med henblik på kosten, så går jeg på ingen måde ind for at man er fuldstændig fanatisk. Der skal være plads til at forkæle sig selv med lidt søde sager en gang i mellem. Det nytter ikke bare at køre en hård linje, hvor man kun spiser sundt og radikalt ændrer sine spisevaner.

Er man vant til at nyde et stykke chokolade eller en pose slik, så skal der også være plads til det til tider. Det skal bare ikke tage overhånd.

Sørg for at spise godt med proteiner, masser af grønt og sunde fedtstoffer i hverdagen.

Når det kommer til hvilke øvelser, man skal lave for at få en flad mave, så har jeg allerede pointeret at de gode gamle maveøvelser ikke er vejen frem.

Heldigvis findes der en masse andre øvelser, der kan træne din mave og hele din kernemuskulatur også bedre kendt som coretræning.

Er du begynder, så giver jeg dig her tre øvelser, du kan starte med.


Disse øvelser kan du starte ud med og jeg vil i følgende blogs komme ind på andre øvelser, du kan lave, når du er blevet lidt mere øvet.

Det bedste man kan gøre er faktisk at køre det, der hedder cirkeltræning, hvor man skifter mellem 6-10 øvelser, der træner hele kroppen og hvor der både er styrkeøvelser og øvelser, hvor man får pulsen op.

Gør man det ordenligt og lægger lidt energi i det, så vil det også være fedtforbrændende. Crossfit udøvere kender i særdeleshed denne måde at træne på.

God træning!